Valokuvatorstain tämän viikon aihe on onnellinen. Pohjustukseksi siellä oli annettu laulun sanat :

"Minä tulen tuhansien murheellisten laulujen maasta. Olen maailman onnellisin mies.
     Olen niin onnellinen että melkein uskon räjähtäväni kappaleiksi. Kun nousen ylös aamuisin, tunnen itseni niin onnelliseksi etten tiedä selviänkö päivän loppuun asti.
     Ja kun menen sänkyyn iltaisin, olen niin onnellinen etten saa nukutuksi. Koko yön makaan sängyssä ja vääntelehdin onnesta."

(Frode Grytten: Laulu linjalta 67, klo 06:47 s.61. Kokoelmasta Popmusiikkia, suom. Jarkko Laine. Johnny Kniga 2004)

Mietin päivällä töissä onko minulla aiheesta vanhoja kuvia vai onko pakko ottaa uusia. Onhan niitä paljonkin, jotka minulle itselleni kuvastavat omaa onnellisuuttani. Ihmisen olemus kuvissa ei välttämättä paljasta sitä onko hän onnellinen vai ei. Minusta omia onnen hetkiäni kuvaavat parhaiten ne näkymät mitä silloin näin - eikä niinkään omakuvat. Suurta onnellisuutta voi olla ilman hymyn häivää tai vaikka tipat silmissä. Onnellinen hetki alkukesältä kun makoilin niityllä.

Nyt olen taas erittäin onnellinen alkaneista sateista. Ihanaa! Ihanaa! Ihanaa!

155835.jpg

Tässä toinen lainaus muilta:
"Onnellinen ihminen on hän, joka on löytänyt onnellisuuden ilman erityistä syytä.

Ihmiset tavoittelevat koko elämänsä ajan onnea ja onnellisuutta. Onni ja onnellisuus ovat eri asioita. Onni syntyy asetettujen tavoitteiden saavuttamisen myötä. Onni on tilapäinen tyytyväisyyden tunnetila. Onnellisuus on puolestaan pysyvä eheä oleminen ja elämän asenne. Onnellisuus on onnea ilman erityistä syytä.

Tavoitteellisen mielen on vaikea kokea pysyvää onnellisuutta, siksi mielen onnellisuus on katoavaa onnen tunnetta. Vain eheä ja yksinkertainen mieli voi kokea pysyvää onnellisuutta hetkestä hetkeen."

Siispä otetaan eläinkuva. Lilli touhuamassa onnellisena.
155825.jpg

Tärkeintä on muistaa että olemme kaikki erilaisia ja saavutamme onnellisuuden tilan eri asioiden ansiosta. Siispä älä lähde tavoittelemaan mitään stereotyyppistä onnellisuuden kaavaa - vaan etsi omasi.