Viidennen roolin rauhaisa kesäloma oli saanut erikoisen käänteen kun hän joutui seuraamaan ystäväperheen tyttären harrastajakuvaajapoikaystävän ja tämän kaverin mystistä katoamista lähes vuorokauden ajaksi. Tarina kyllä panee miettimään joidenkin poliisien omaksumaa natsimaista käytöstä.

Selvyyden vuoksi on sanottava että minulla itselläni ei virkavallasta ole negatiivisia kokemuksia ja olen joutunut heiden kanssaan tekemisiin lähinnä liikenteessä, jossa olenkin syyllistynyt lieviin ylinopeustyyppisiin vähäisempiin rikkomuksiin joitakin kertoja. Muutaman kerran olen myös ollut todistajana jotakin omaisuusrikosta koskevassa asiassa ja Jyväskylän Paviljongin katon romahtamisessa kävin kertomassa heille havainnoistani hallissa ennen kuin katto putosi. Itse olen saanut asiallista ja ymmärtäväistä kohtelua poliisien taholta, mutta nyt kyseessä olivatkin parikymppiset nuoret. Pärstäkerroin vaikuttaa varmaan kohteluun näiden natsismiin taipuvaisten virkavallan edustajien osalla ratkaisevasti.
136293.jpg
Olen minäkin satunnaisesti kuvannut graffiteja. Tämä on rautatiesillan jalustapylväs Jyväskylä-Tampere välillä Suvelan (?) suoralla Korpilahdella. Kuvattu satasta ohiajavasta autosta, Kissamau ajoi.