"User-Generated Content (UGC), such as that found on YouTube and MySpace, will continue to grow significantly in popularity and generate increasing revenue over the next several years, reports In-Stat. By 2010, the volume of downloads/views on these sites will surpass 65 billion, and revenues tied to UGC video are expected to exceed $850 million by 2010, the high-tech market research firm says. Revenues are those directly linked to videos in the form of banner/skyscrapers, embedded video, Google Adsense, and/or branded pages/channels." Lähde LinuxElectrons

Käyttäjien tuottama sisältö, siis kuten nyt on löydettävissä YouTubessa ja MySpacessa, jatkaa kasvuaan suosiossa - clipclip - ja sitten ruvetaan puhumaan biljoonista latauksista ja dollareista...

Tää on minusta jotenkin hämmentävää kun mun on nyt tunnustettava että mä en oikein tajua missä se raha tuossa touhussa liikkuu, noihan on ilmaispalveluja... ja siitä suoraan johdettuna - jos joku noista muuttuisi maksulliseksi niin mä ainakin keräisin luuni ja menisin norkoilemaan muualle. Samoin nää podcastit, rss-virrat, nettilehdet jne Sanokaapas mulle missä se miljardiluokan bisnes tässä oikein on - kun mä en ainakaan ole maksanut vielä mistään latin latia, enkä hevillä maksakaan. Onko tämä joku kupla vai?

EDITTIÄ 30.9.2006: Niin, en ole syventynyt tähän veppibisnekseen rahavirtojen osalta viimeaikoina kun se ei liippaa minua ammatillisesti suuntaan tai toiseen. Koska se on kuitenkin trendinä minua kiinnostava aihe, niin persetuntumalta ja lonkalta heittämäni kommenttihan osui naulan kantaan. Muutkin ovat erittäin skeptisiä Net 2.0 sijoittamisen suhteen. Sillähän on jo oma nimikin Bubble 2.0.
Mutta koska kerma nousee aina pintaan, voi tuostakin savotasta syntyä paljon hyvääkin - joskin useimmilta tahoilta tulee palamaan fyrkkaa matkan varrella ilman että siitä syntyy muuta kuin hetkellinen hurmos ja pysyvä krapula. Suurin osa tulee aivan ilmeisesti kalastustermistöä mukaillen "uimaan vatsat taivasta kohti" muutaman vuoden sisällä. Täällä on tarjolla hauska "exit strategy" niille jotka ovat jo korviaan myöten sopassa mukana.