Pyysin Timolta, tuolta realistiselta optimistilta kirjaimen. Minun osaksi tuli sitten ännä eli N-kirjain.

Näkö on mun mielestäni tärkein aisteista. Johtuu varmaankin siitä että olen ollut rilli-kalle 11-vuotiaasta. Jos joku aisti ei ole aivan priimakunnossa sitä osaa arvostaa. Likinäköisen maailma on kauniin utuinen, mutta jos näköä ei voi rilleilläkään korjata niin elosta tulee hyvin hankalaa.

Notting Hill on Lontoon kaupunginosa. Jostakin syystä anglosaksinen maailma on tuntunut minusta aina hyvin kotoisalta, varsinkin Lontoo. Takavuosina siellä on tullut käytyä useampaankin kertaan. Itseasiassa en ole Ruotsia, Norjaa ja Viroa lukuunottamatta käynyt kuin sellaisissa maissa missä puhutaan englantia äidinkielenä.

Nilkkasukka. Pienenä oli kesän starttimerkki kun sai alkaa käyttää nilkkasukkia. Sittemmin olen housuihmisenä lopettanut muidenlaisten sukkien pidon kokonaan. Hameen kanssa ne olisivat aikuisella naisella karsea näky.

Naiseus. Se on niin tiukkaan määritelty rooli että mulla meni vuosia ennenkuin huomasin relata asian suhteen ja olla oma itseni. Sitten vasta rupesi tuntumaan elämä hyvältä. Jos yritin sopeutua siihen naisellisuuden perusmuottiin ahdisti koko ajan aivan helkkaristi.

Nortti eli North State. No, norttia en oo ikänä polttanu. Marlboroo kylläkin. Jostain syystä noista entisistä merkeistä tulee mieleen cowboyt. Nykyisistä tulee taas mieleen dandyt, nykyinen valintani kun on vihreä Viceroy.

Nörtti. Yrittivät kouluttaa musta nörtin ammattikorkeakoulussa. Ei onnistunut aivan, vaikka minussa kieltämättä on joitain nörttimäisiä piirteitä. Mulle kävi niin että minkä enemmän tiesin tietokoneista ja verkoista - sen enemmän ne rupesivat mua ärsyttämään. IT-tradenomi minusta kyllä tuli, mutta koulun jälkeen olen kyllä ollut talous- ja myyntipuolen tehtävissä.

Nörtti. Tässä piti lukea "näppäimistö", mulle tuli vähän kiire kun ukkonen ja yksi autoilukeikka odottivat ja jouduin tekeen postauksen kiireellä, sori... Kunnon nörtti osaa kaikki näppäinkomennot eika hamua hiirtä käteen missään vaiheessa. Mä taas olen sellainen että vaikkei koneessa sillä hetkellä olis graafista käyttöliittymää ollenkaan - niin hamuilen väkisin hiirtä räpylääni (vaikkei sillä siis pystyis tekemään yhtään mitään).

Nilkki. En halua olla nilkki. Katsoin tässä K-PAX-elokuvan ja siinä oli aivan mieletön lause joka jäi pyörimään päähäni:
I wanna tell you something Mark, something you do not yet know, that we K-PAXians have been around long enough to have discovered. The universe will expand, then it will collapse back on itself, then will expand again. It will repeat this process forever. What you don't you know is that when the universe expands again, everything will be as it is now. Whatever mistakes you make this time around, you will live through on your next pass. Every mistake you make, you will live through again, & again, forever. So my advice to you is to get it right this time around. Because this time is all you have.
~Prot
Narikka. Ravintolan eteisessä. Minusta on tullut viime vuosina kauhea kotivalo. En ole ollut koko vuonna ravintolassa ja alkoholin juontini on ollut viimevuosina niin vähäistä että saunakaljaksikin riittää siemaisu toisen pullosta. Mua jotenkin ahdistaa baarit nykyään.

Napanuora on äidin ja lapsen välissä. Mä olen Kissamaun äiskä. Rakkaita terkkuja ja haleja Vaasaan!

Jos haluat jatkaa, kommentoi tähän merkintään ja minä annan sinulle kirjaimen. Kirjoita blogiisi kymmenen sanaa, jotka alkavat sillä kirjaimella ja lisää mukaan selostus, mitä kyseinen sana merkitsee sinulle ja miksi.

Koska on tulossa ukonilma - annan teille nyt ensihätään kirjaimeksi K:n, koska joudun sulkemaan koneen. EDIT 16.8. keskiviikkoaamu: Kommenteissa on jo annettu muitakin kirjaimia - katso kommentit!
153313.jpg