Tuli otettua muutama muukin kuva siitä symppiksestä Kadetista, joka
esiintyi Kameratorstaihin ottamassani "muutos"-kuvassa. Laitetaanpa
esille tällaisena yhteiskuvana.
Aaaaaaaaaaaaaaaargh! Vielä olisi duunissa viimeinen kituviikko ennen
lomaa. Kylläpä olenkin sen tarpeessa. Tänään kismitti kuin pientä
oravaa kun duunipaikan nettiyhteys oli poikki, enkä oikein voinut tehdä
kunnolla töitäkään (eli olla yhteydessä b-to-b-asiakkaisiin) kun se ei
pelannut moneen tuntiin. Tämä tyypillinen Sonera-vika, DHCP-palvelin ei
anna IP-numeroa. Kotona esiintyy aika ajoin sama ongelma. Sille ei voi
tehdä mitään, mutta se korjaantuu itsestään joidenkin tuntien odottelun
jälkeen. Se on niin raivostuttavaa että en enää viitsi olla niiden
kanssa aiheen tiimoilta missään kirjeenvaihdossa. Vaihdoin jopa
oletussähköpostiosoitteeni ettei mun tarvitse lukea Soneran
tiedotteita. Olen kuitenkin vuodesta 2002 pyörineen
Karviaismarjakiisselin takia niiden kanssa "naimisissa"
vastentahtoisesti, palveluntarjoajaakaan ei voi vaihtaa. En tiedä
minkälaisen koulutuksen ne antavat asiakaspalvelun mölleille, jotka
antavat toinen toistaan typerämpiä ohjeita ongelman ratkaisuun.
Opettaisivat pitämään palvelimet pystyssä että asiakas saisi sen
palvelun mistä maksaa.
Ja nyt kun on nillittämään ruvettu jalketaan samalla linjalla. En voi
olla hämmästelemättä tätä äärettömän pientä mutta raivostuttavaa
vähemmistöä, jotka suhtautuvat b-to-b-puheluihin kuin yksityissektorin
telemarkkinointiin. Tänäänkin puhuin erään selkeästi tyhmän ämmän
kanssa, joka katsoa asiakseen luennoida minulle aiheesta josta hän ei
oikeasti tiennyt yhtään mitään ja kehaisi vielä oman lafkansa
valmiuksia asiassa jonka todellisesta luonteesta hänellä ei ollut
mitään käsitystä vaikka hänellä olikin hieno titteli. No, ei sitten
voinut sanoa sillekään mäntille että sinä reppana se et ole ainakaan
tehtäviesi tasalla. No, kyseinen puulaaki joutui tälle pitämälleni
mustalle listalle, jolle nämä itseään täynnä olevat
käyttäytymiskyvyttömät idiootit joutuvat, eli se on lista yrityksistä
joiden palveluja minä en osta missään tilanteessa. Jostakin
merkillisestä syystä ne ovat aina sellaisia että en ole niiden
palveluja halunnut tähänkään asti. Vaistoaakohan sen jotenkin
yrityskulttuurista ulospäin? Sellaisissa firmoissa missä minä asioin
keskustelut sujuvat aina myönteisen ystävällisissä merkeissä, vaikkei
aina kauppaa syntyisikään.
maanantai, 10. heinäkuu 2006