28961.jpg
Huomasin tänään töissä puhuessani koko päivän valokuvauksen ja kuvankäsittelyn ammattilaisten kanssa että oikeestaanhan mä olen kuvankäsittelyn harrastaja enkä niinkään valokuvauksen. Kuvaan kameroilla siksi että saan pohjakuviksi omia kuvia ja "omia  verkkokalvonäkyjä". Suoraan kamerasta tuleva kuva sinänsä harvoin mua miellyttää muidenkaan kuvissa, lukuunottamatta esim. Holgaajien kuvia joissa "näilla mennään" -tyylisellä rosojen korjaamattomuudella saavutetaan lisäarvoa. Kissamau aina naureskelee mulle kun väännän kuvat aivan överiksi (valokuvausharrastajan mielestä). On mulla se Photoshoppikin, mutta en sitä enää juurikaan käytä. Olen siis kuvankäsittelyohjelmien sekakäyttäjä, käytän yhden kuvan tekemiseen monia ohjelmia - vähintään kolmea - joskus useampaakin. Harrastuspohjaltahan ei oo mitään väliä kuinka kauan rustaa yhtä kuvaa, ammattilaisillahan asia on toisin. Nää on tietysti makuasioita.

Niin, ja olihan mulle tällekin päivälle taidelinkki, kiitos Stumblen.