Niin vielä siitä valokuvauksen ja kuvankäsittelyn suhteesta harrastuskentässäni. Molempiahan mä siis harrastan yhtä tulisieluisesti, mutta digikuvaukseen kuuluu olennaisena osana tuo kuvien käsittely tietokoneella. Sanotaan niin että en vierasta rankkojakaan käsittelyjä, mutta pyrin ottamaan kuvat niin hyvin kuin mahdollista alusta alkaen. Minulla on jostakin syystä päälimmäisenä makumieltymyksenä tollaiset Judith Polakoffin tyyliset romantisoidut luontokuvat, joissa ei tarvitse olla mitään Lapin erämaata vaan ihan lähiluontokin kelpaa. Ja tuleehan mun aina sillon tällön kuvattua filmillekin -niitähän mä en käsittele lainkaan, vaan ne on just sitä mitä olen kameran kanssa saanut aikaiseksi "näillä mennään". Tartteekin muuten tässä lähiaikoina muutella jokunen filmikameran kuva digimuotoon ja laittaa tänne esille.

Olin tossa äsken kamerakävelyllä kun aurinko paistoi, oli suht koht lämmintä eli pakkasta oli vain muutama aste. Otin makrokuvia (joita esille vähän myöhemmin), mutta laitetaan ensin tällainen polkukuva tuolta Keljonkankaalle vievältä oikopolulta. Kohti valoa mennään. Symbolinen kuva mulle itselle, kevät tulee kohtapuoleen, jospa tästä kehittyisi suotuisa aika koko elämään kokonaisvaltaisesti.
29708.jpg