Viikkovitos -meemi, joka on lähtöjään täältä. Vastailenpa sitten tähänkin, myös minä - monihan on jo vastannutkin kun tämä on niinkuin valokuvatorstain korvikkeena tällä viikolla.

1. Millä valokuvaat (kameralla tietty, mutta millaisella — onko sinulla useampikin ehkä)?
2. Miksi valokuvaat ja mitä?
3. Pidätkö ottamistasi valokuvista?
4. Käytätkö mitään kuvapalveluja verkossa (esim. tulostusta, säilytystä, jakoa tms.)?
5. Jos saisit valita kaikista maailman valokuvista yhden seinällesi, ihan minkä vaan, minkä ottaisit?

1.Mulla on kaksi digipokkaria, filmijärkkä ja lelukameroiksi luokiteltavia nostalgiafilmikameroita. Otan myös ensiaskeleita neulanreikäkuvauksen saralla. En ole tippaakaan laiteorientoitunut, vaan minusta hyviä kuvia voi ottaa kameralla kuin kameralla - jos osaa. Itseasiassa näkemykseni on käänteinen enemmistöstä eli minusta kaikki saa pienellä harjoittelulla kunnon kuvia kalliilla ja hienoilla laitteilla, mutta todelliset mestarit katsotaan suttukameroiden kanssa ;D

2. Kuvaan mitä vaan laidasta laitaan, mulla on jotenkin vain intohimo siihen.

3. No, totta helvetissä pidän joistain kuvistani. Lukumääräisesti suurin osa on täyttä paskaa valokuvataiteen kannalta, mutta sillointällöin koen onnistuneeni. Pidän myös epäonnistuneista kuvistani koska niissä on tallella joku minun muisto.

4. Käytän aktiivisesti Flickriä (Non-Pro eli ei täysresoluutioisia kuvia) ja samoin Photobuckettia. Vuodatuksen kuvatila on myös jo täysi. Bloggeriin lataan blogeihini kuvia jatkuvalla syötöllä. Minulla on myös online-galtsu Karviasmarjakiisseli. Olen myös joskus tilannut kuvia netissä Eiriltä ja Ifiltä, nyttemmin olen tosin siirtynyt paikallisen Foto-Saarisen vakioasiakaskuntaan, tosin heidän epäonnekseen olen sangen laiska printtivedosten hankinnassa. Pidän edelleen silmiä avoinna verkossa sijaitsevan kuvatilan suhteen. Suosituksia otetaan vastaan.

5 Seinätilaa on rajoitetusti tarjolla kun siellä on jo japanilaista grafiikkaa ja tauluja, mutta seassa on muutama itseotettu kuva ja tyttäreni Kissamaun ottamia, hän on harrastanut runsaasti omakuvia. Sitten on yksi Mikko Ijäksen Kissamausta aikoinaan ottama kuva, joka muutossa periytyi meille. Tykkään monenlaisista kuvista estetiikan, herkkyyden, tunnereaktioiden, karuuden, realismin jne saralla, mutta en nyt lähde nimeämään jotain suurta gurua jota haluaisin seurata. Laitetaan meidän seinälle vaikka tämä tyttäreni Kissamaun kuva, minun tallentamani.
32861.jpg